sobota, 29 września 2012

Kolorowe babeczki bananowe... :)


Ufff.... dorwałam 2 nr "Dekoracji ciast" - ciężko było, bo o dziwo ludzie wykupili :) Chyba każdy poczuł w sobie pasję małego cukiernika.. :) Mi od razu do gustu przypadły zwierzęce babeczki, jednak postanowiłam zrobić tylko świnkę... a całą resztę ozdobić wg fantazji.

Poniżej załączam przepis na bananowe babeczki z gazety "Dekoracja ciast" oraz zdjęcia wykonanych przeze mnie babeczek :)


Bananowe babeczki


Składniki na babeczki:
125g miękkiego masła
125g cukru
2 jajka średniej wielkości
2 małe rozgniecione widelcem banany
125g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Składniki na krem maślany:
350g cukru
175g miękkiego masła
łyżeczka ekstraktu waniliowego
szczypta soli
2 łyżki wody

Przygotowanie:

Do miski wsypujemy cukier i dodajemy miękkiego masła. Ucieramy ręcznie lub mikserem na puszystą masę. Dodajemy po jednym jajku i ubijać na gładką masę. Następnie do miski wrzucamy pogniecione banany i dalej miksujemy... Na sam koniec dodajemy mąkę wymieszną z proszkiem do pieczenia.
Piekarnik nagrzewamy do 180°C. Do otworów w blaszcze wkładamy papilotki i wsadzamy do piekarnika aby się nagrzały. Następnie napełniamy papilotki ciastem do 3/4 ich wysokości.
Babeczki pieczemy 20-25 minut i zostawiamy do ostygnięcia.
Kiedy babeczki będą w piekarniku zabieramy się za przyrządzenie kremu. Do miski wsypujemy cukier i dodajemy miękkie masło. Ubijamy na puszystą masę. Następnie dodajemy wodę oraz ekstrakt waniliowy i dalej ubijamy. Masa ma być puszysta o konsystencji dość gęstej.
Aby otrzymać różnokolorowe masy, należy krem podzielić na kilka części i przełożyć do mniejszych miseczek. Do każdej z miseczki dosypujemy odpowiedniego barwnika spożywczego, dostępnego na allegro lub w sklepie cukierniczym.
Tak gotową masą napełniamy rękaw cukierniczy... a reszta zależy od fantacji .... :)
Jeśli chcemy zrobić świnkę kupujemy pianki w kolorze różowym (ja kupiłam śmiejżelki jogurtowe) i układamy jak na zdjęciu. Nos i oczka powinny być czekoladowe, jednak nie mogłam znaleźć nałych kleksów czekoladowych - wykorzystałam więc czerwonego pisaka cukrowego, dostępnego praktycznie w każdym markecie. (ok. 6zł/ 4kolory).
Ps. Widoczne na zdjęciach róże robione są również własnoręcznie przeze mnie. Jak znajdę czas sfotografuję jak je zrobić :)

Smacznego!!! :)

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...