piątek, 28 czerwca 2013

Naleśniki z truskawkami


Kilka dni temu kupiłam gazetę i przeglądając ją zauważyłam przepis na naleśniki z truskawkami... ślinka mi pociekła i mało jęzor nie wyskoczył, więc musiałam je zrobić! Kupiłam niezbędne składniki i zabrałam się do gotowania.. :) Naleśniki wyglądają i smakują obłędnie! Są proste w przyrządzeniu, a koszt ich produkcji niedrogi :)

Namawiam wszystkich kochających truskawki to ich zrobienia - nie pożałujecie! :)




Oryginalnie w przepisie była mniejsza porcja, jednak u mnie są pożeracze moich dań... więc musiałam ją zwiększyć. Pod spodem przedstawiam przepis, na ok. 10 naleśników :)

Naleśniki z truskawkami


Składniki na ciasto:

400ml mleka
200ml wody
4 jajka
40g roztopionego masła
320g mąki
szczypta soli
4 łyżki cukru

Składniki na nadzienie:

250g serka mascarpone
250ml śmietanki kremówki (30%)
2 łyżeczki cukru waniliowego
1 łyżka cukru pudru
1 łyżeczka soku z cytryny
garść świeżej mięty
500g świezych truskawek

Przygotowanie:

Wszystkie składniki na naleśniki mieszamy do uzyskania średnio gęstej konsystencji ciasta. Ciasto ma być lejące. Naleśniki smażymy na rumiano bez użycia oleju, masło w cieście wystarczy. 


Śmietankę ubijamy na niskich obrotach mikserem wraz z serkiem mascarpone. Następnie do gęstego kremu dodajemy cukier puder, cukier waniliowy, sok z cytryny oraz drobno posiekaną miętę. 



Truskawki myjemy i kroimy w plasterki. Lekko ostudzone naleśniki smarujemy przygotowanym kremem, dodajemy truskawki i składamy w trójkąty.

Smacznego! :)  



1 komentarz:

  1. Wyglądają wspaniale i pewnie tak smakują. Ubolewam, że dzisiaj zjedliśmy z dżemem. Pozdrawiam serdecznie Alicja - lemur z decco

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...