czwartek, 4 lipca 2013

Muszelki z cukinią i indykiem


Uwielbiam makarony w każdej postaci! Ale najlepiej smakują mi te przyrządzone na styl włoski :) W przerwie między pracą lubię ugotować coś smacznego, wczoraj dostałam cukinię więc szukałam przepisu co z nią zrobić. Na początku miało być Ratatouille, później penne z cukinią... W ostateczności zrobiłam własnego mixa z tego co miałam w domu, efekt wyszedł baaardzo smaczny. Z całego wielkiego garnka zostało pasty na dnie - nikt już nie miał siły więcej zjeść :)



Muszelki z cukinią i indykiem


Składniki:

500g makaronu muszelki
500g mielonego mięsa z indyka
6 pomidorów
2 małe lub 1 duża cukinia
2 małe cebule
3 ząbki czosnku
kieliszek czerwonego półwytrawnego wina
świeża bazylia
oregano
oliwa z oliwek
pieprz, sól

Przygotowanie:


Cukinie myjemy, kroimy na 4 części, a następie na plasterki. Pomidory sparzamy, obieramy ze skórki i kroimy w ćwiartki (ten krok można pominąć jeśli komuś nie przeszkadza, tak jak mi, skórka). Cebulę i czosnek kroimy w kostkę. Bazylię siekamy.

Na oliwie smażymy cebulę i czosnek, aż się zeszkli, następnie dodajemy cukinię, pomidory, bazylię i oregano. Smażymy ok. 10 minut. Na osobnej patelni na oliwie podsmażamy mięso z indyka na lekko rumiany kolor.


Gotujemy wodę na makaron. Kiedy już zacznie wrzeć wsypujemy sól i łyżkę oliwy z oliwek. Gotujemy makaron wg wskazania na opakowaniu. Ja zastosowałam makaron włoski kupiony w Netto o 3 smakach - zwykły, szpinakowy i pomidorowy.


Usmażone mięso dorzucamy do warzyw, zalewamy winem. Dodajemy sól i pieprz do smaku. Smażymy kolejne 10 minut.


Odcedzamy makaron i przerzucamy do garnka w którym się gotował. Do makaronu dodajemy mięsno-warzywny sos. Całość mieszamy delikatnie i wykładamy na talerze. Ozdabiamy listkami bazylii :)


Smacznego! Mniaaaaaaam! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...