sobota, 21 grudnia 2013

Zapachowy stroik świąteczny - zrób go sam


Zwykle nie robię stroików, zajmuje się tym moja mama, w tym roku jednak podjęłam wyzwanie i zabrałam się za przygotowanie pięknego zapachowego. Znalazłam go w internecie, a dokładniej na blogu TheYummyLife . Jest genialny, bo nie dość, że wygląda rewelacyjnie to jeszcze cudownie pachnie. Zrobić może go każdy i jest tani :)



 Do przygotowania potrzebne nam będą:

4 słoiczki o pojemności ok. 0,33l
1 pomarańcz
2 limonki
1 cytryna
2 całe gałki muszkatołowe
kilka gałązek świerku
całe goździki
liście laurowe
świeży rozmaryn
cały cynamon
cały anyż
woda mineralna
olejki eteryczne
4 świeczki pływające


Limonki i cytryny kroimy w talarki. Gałązkę świerku i rozmaryn przycinamy do takiej wysokości aby nie wystawały nam ze słoika. Wysypujemy wszystkie dodatki, aby mieć je wygodnie pod ręką ;)


Słoiczek pomarańczowy

Kroimy pomarańczę na talarki, a następnie na 4 części. Układamy je w słoiczku, posypujemy goździkami. Układamy anyż oraz cynamon. Dodajemy kilka kropel olejku pomarańczowego. Całość zalewamy wodą mineralną. Ja akurat miałam gazowaną, ale najlepiej nadaje się niegazowana. Po zalaniu wodą jeśli coś nam się poprzestawia układamy ponownie, aby całość wyglądała ładnie :) Na koniec układamy świeczkę. Pamiętajmy aby ułożyć tyle pomarańczy, aby świeczka mogła swobodnie pływać.


Słoiczek limonkowy

Limonkę w talarkach układamy podobnie jak pomarańcze. Dodajemy kilka gałązek świerku. W oryginale były gałązki tymianku, jednak nie udało mi się go dostać przed świętami. Dodajemy olejek jodłowy. Całość zalewamy wodą i dodajemy świeczkę.


Słoiczek świerkowy

Świerk przycinamy na mniejsze kawałeczki. Na samym spodzie układamy całą gałkę muszkatołową. Następnie układamy pionowo oraz na ukos świerk w słoiczku. Dodajemy kilka kropel olejku jodłowego i układamy przy bocznych ściankach liście laurowe. Całość zalewamy wodą i dodajemy świeczkę.


Słoiczek cytrynowy

Pokrojoną w talarki cytrynę układamy przy ściankach i uzupełniamy po bokach gałązkami rozmarynu. Dodałam również olejek z granatu, bo akurat taki miałam w domu :) Całość zalewamy wodą i dodajemy świeczkę.



Słoiczki układamy obok siebie i zapalamy świeczkę. Bardzo ładnie wyglądają również bez świeczek. Według autorki tego pomysłu zawartość słoiczków można pojedynczo podgrzewać - wtedy wydają najsilniejszy aromat ;) Ale bardzo ładnie pachą i bez gotowania - przy zapalonej świeczce :)

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...