niedziela, 23 września 2012

Pizza Calzone (zawijana)



Mój narzeczony jest prawdziwym pizzożercą, a jego ulubioną pizzą jest Calzone (pizza zawijana). Wiecznie ją kupuje, dlatego gdy znalazłam sposób na jej zrobienie musiałam go wykorzystać! :)

Przepis jest tak na prawdę internetową zlepką. Na jednej stronie znalazłam sposób na zawijanie pizzy, na innym przepis na ciasto. Składniki "wnętrza" sama dobrałam - zgodnie z tym co lubimy... :)


Pizza Calzone

 
Składniki na ciasto:
 
300g mąki
1 łyżeczka suszonych drożdży
0,5 szklanki letniej wody
0,5 łyżki oliwy
1 łyżeczka cukru
szczypta soli

Składniki do środka pizzy:

1 lekko podgotowany brokuł
200g żółtego sera
sos pomidorowy
puszka kukurydzy
200g pieczarek
150g szynki
przyprawa do pizzy

Składniki na sos czosnkowy:
1 małe opakowanie jogurtu naturalnego
4-5 ząbki czosnku
4 łyżki majonezu
2-3 ugotowane różyczki brokuła
sól, pieprz

Przygotowanie:

Drożdże rozpuszczamy w 0,5 szklanki letniej wody i odstawiamy na kilka minut żeby się dobrze wymieszały. Do większej miski wsypujemy mąkę, cukier, sól oraz oliwę. Dolewamy drożdże i mieszamy łyżką aby wyszło jednolite ciasto.  Następnie miskę przykrywamy (najlepiej pokrywką) i odstawiamy w ciepłe miejsce aby ciasto wyrosło (ok. 15-20 minut).
 
W międzyczasie kroimy wszystkie składniki. Ja dodałam szynkę, pieczarki, kukurydzę i brokuła, ale mogą być to dowolne składniki wg uznania.  Sos pomidorowy można kupić gotowy, ja jednak dodałam pomidorki w puszcze z bazylią pokrojone w kostkę w sosie własnym. Dostępne w Netto za ok. 2zł.
 
Gdy składniki są już gotowe robimy sos czosnokowy. Najprościej jest wrzucić wszystkie składniki do blendera i rozdrobnić :) Tak przygotowany sos przykrywamy folią spożywczą i wkładamy do lodówki.
 
 
Kiedy ciasto nam urośnie przekładamy je na posypaną mąką stolnicę. Aby ciasto nie kleiło się do rąk polewamy je niewielką ilością oliwy. Następnie rozwałkowujemy ciasto na prostokąt. Tak przygotowane ciasto układamy na blaszce, ułożywszy wcześniej na niej papier do pieczenia.
 
Po środku smarujemy sosem pomidorowym, boki zaś kroimy w paski. Nakładamy składniki, posypując przyprawą do pizzy lub oregano, bazylią itd. Na samym końcu posypujemy startym żółtym serem.
 
 
 
Następnie pokrojone kawałki układamy na górze "na przemian" po skosie. Trzeba to robić w miarę delikatnie, ponieważ ciasto się rozciąga.
 
 
Aby pizza z góry była ładnie błyszcząca smarujemy ją białkiem z jajka.
 
 
 
Tak przygotowaną pizzę pieczemy 20-25 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni Celsjusza.

Ps. Ja zrobiłam dwie pizze - wystarczy tylko podwoić ilość składników :)
 
 
 

Smacznego!!! :)







 

3 komentarze:

  1. Narzeczony pewnie był zachwycony, co? Ja bym na jego miejscu na pewno była :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojjj tak, zjadł i powiedział, że pyszne:) a jeszcze kolega przyszedł, bo napatrzył się i musiał spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja mam trochę inny przepis na pizzę, bo też często pieczemy :) i takie własne przepisy sa najlepsze, bo wkładasz to co lubisz :):))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...