sobota, 22 września 2012

Zapiekany chlebek... :)


Jakiś czas temu znalazłam w internecie przepis na przepyszny zapiekany chlebek. Nie mogłam się powstrzymać i musiałam go zrobić! I nie zawiodłam się - nie dość, że świetnie wygląda, to jeszcze lepiej smakuje... Mnniaaam!

W dalszej części wpisu załączam przepis.

Zapiekany chlebek


Składniki:
1 cały chleb (zwykły lub z ziarnami)
2-3 serki mozarella (wg uznania)
pieprz
sól
czosnek
zioła (jakie kto lubi, np. bazylia, oregano lub zioła prowansalskie)
odrobina masła

Przygotowanie:

Cały chleb kroimi po skosie najpierw w lewą, następnie w prawą stronę - tak aby powstała kostka. Nacinamy dość głęboko. Następnie w powstałe szczeliny umieszczamy trochę masła, następnie czosnek i na końcu pokrojony w małą kostkę ser mozarella, który idealnie się ciągnie :). Można również dodać serek pleśniowy Blue lub Camembert Na samym końcu posypujemy ulubionymi przyprawami.

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni Celsjusza i pieczemy ok 10-15min. - tak aby ser się rozpuścił i troszkę się zapiekł.


Smacznego! ;)

4 komentarze:

  1. Na pewno wypróbuję, bo uwielbiam bagietkę czosnkową, a zapiekany chlebek będzie pewnie jeszcze lepszy :D

    OdpowiedzUsuń
  2. hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm bede zakąszał ehhehe

    OdpowiedzUsuń
  3. Fiolka, dziś zrobiłem chlebek według Twojego przepisu ;) Moim zdaniem trzeba dłużej piec wtedy środek będzie lepszy i mozzarella będzie bardziej ciąąąąągnąca się :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Drogi Mobbiczku, wszystko zależy jakiego sera i chleba używasz oraz jaki masz piekarnik :) u mnie wystarczyło 15 minut. Każdy lubi też inaczej spieczony chlebek i serek, także czas zapiekania pozostawiam wedle uznania:)

    Cieszę się, że przepis się przydał :)

    Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...