czwartek, 28 lutego 2013

Kanapka Drwala


Ci którzy czytają mojego bloga od dłuższego czasu wiedzą, że usilnie walczę z pasją mojego narzeczonego czyli... Mc Donaldem :P Kiedy tylko mogę staram się zrobić mu domowy odpowiednik, oby tylko nie jadł tych "śmieciuszków". Kilka dni temu mój narzeczony znów oznajmił, że ma ochotę wybrać się do swojej ulubionej restauracji, ubolewał tylko, że nie ma już sezonowej Kanapki Drwala.

Dało mi to do myślenia... Więc szybko pobiegłam do sklepu po składniki... i zrobiłam mu domową Kanapkę Drwala!

Przepis znajdziecie poniżej.

Ps. Czy wiecie, że orginalna kanapka ma 900 kalorii?! Ta domowa wersja... połowę mniej :)

Kanapka Drwala



Składniki (na 7 kanapek):

500g wołowiny
7 bułek z cebulką lub serem na górze lub grahamki
2 cebule
1 łyżka musztardy Dijon
sos hamburgerowy
ser żółty Liliputek (okrągły)
2 jajka
bułka tarta
1 łyżeczka sosu Worcester
kawałek boczku
cukier
olej
sałata
ocet
pieprz i sól


Przygotowanie:

Mięsko myjemy i mielimy maszynką do mięsa. Dodajemy do niego musztardę, sos Worcester, pokrojoną w drobną kostkę cebulę, jajko oraz doprawiamy pieprzem i solą. Całość dokładnie mieszamy - najlepiej ręką. Odstawiamy na chwilę, aby mięso się przeżarło.


Ser żółty Liliputek (dostępny w Biedronce) kroimy na 7 talarków. Obtaczamy je w jajku, a następnie w bułce tartej. Najlepiej czynność powtórzyć, wtedy ser lepiej się trzyma. Smażymy do czasu, aż panierka się zarumieni, a ser będzie płynny. Uwaga, żeby nie robić tego za długo, bo ser wypłynie, mi za pierwszym razem się tak zdażyło, jednak nawet wtedy można spokojnie położyć go na kanapce :)


Boczek kroimy na cienkie plasterki i smażymy na patelni, robimy tzw. bekon. Drugą cebulkę kroimy na piórka i wrzucamy na polaną oliwą patelnię, następnie posypujemy cukrem - tak aby skarmelizował cebulę. Na sam koniec dodajemy kilka kropel octu. Ja używam octu niemieckiego, typowego do sałatek, który jest intensywniejszy.


Włączamy piekarnik i ustawiamy na temp. 200°C i wkładamy do niego przekrojone na pół bułki.

Z mięsa formujemy 7 kotletów, które następnie smażymy na oleju, po kilka minut z każdej strony.


Składanie kanapki:

Spód bułki smarujemy lekko majonezem i układamy podsmażony ser, następnie kotlecika, bekon, skarmelizowaną cebulkę, sałatę i na koniec sos hamburgerowy. Całość przykrywamy drugą połówką bułki.


Smacznego!!!







2 komentarze:

  1. w kanapce drwala raczej nie jest Liliputek, tylko camembert, ale to opinia moich kubków smakowych, a nie wiedza potwierdzona naukowo xD. Tak czy inaczej Fajny przepis :) Zrobię:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...