poniedziałek, 24 czerwca 2013

Kuchnia Lidla: Makaron penne z kurczakiem i szparagami w sosie śmietanowym


Zainspirowana przepisami Pascala z kuchni Lidla, postanowiłam zrobić w końcu jakieś danie. Padło na makaron penne z kurczakiem i szparagami w sosie śmietanowym i nie pożałowałam! :) Uwielbiam makaron w formie pasty... mniam! Chyba nigdy mi się nie znudzi "zwyczajne" spaghetti i inne włoskie odmiany makaronów. Cały czas się "czaję" żeby zrobić domową lasagne... :)

Podążając za przepisem Pascala po raz pierwszy przyrządzałam szparagi ... i jakoś dałam radę, chociaż nie dostałam zielonych, więc zastąpiłam je białymi, podobno o łagodniejszym smaku.

Zapraszam po przepis i sposób przyrządzenia :)



Makaron penne z kurczakiem i szparagami w sosie śmietanowym


Składniki:

1 pęczek obranych zielonych lub białych szparagów
pół pęczka posiekanej natki pietruszki
2 piersi z kurczaka
400ml śmietanki 30%
2 szczypty gałki muszkatołowej
500g makaronu penne
10 pomidorków koktajlowych
2 łyżki masła
3 łyżki oleju rzepakowego
pieprz i sól

Przygotowanie:

Obieramy szparagi, następnie zawiązujemy je w połowie sznurkiem, tak aby było je nam wygodnie gotować.  Szparagi wkładamy do garnka z gotującą się wodą, pamiętając, że delikatne główki nie powinny być zanurzone. Gotujemy je w osolonej wodzie ok. 3 minuty. Następnie odcedzamy je i hartujemy w zimnej wodzie.



W osobnych garnku gotujemy wodę na makaron. Gdy woda zacznie już wrzeć solimy ją i wlewamy łyżkę oleju rzepakowego.  Makaron penne (rurki) gotujemy al dante (w zależności od instrukcji umieszczonej na opakowaniu). Ugotowany makaron odcedzamy.

Piersi z kurczaka myjemy i kroimy na małe, cienkie paski. Na patelni rozgrzewamy olej rzepakowy ok. 2 łyżki, dodajemy masło i smażymy kurczaka doprawionego solą i pieprzem. Kurczak ma być przyrumieniony ale nie suchy. Przygotowanego kurczaka przekładamy do miski.

Na patelnię, na której smażyliśmy kurczaka, wlewamy śmietankę, dodajemy połowę posiekanej natki pietruszki i 2 szczypty gałki muszkatołowej. Szparagi kroimy na drobne słupki i dorzucamy do sosu. Gdy śmietana się delikatnie zredukuje dorzucamy kurczaka i całość dalej gotujemy delikatnie mieszając. Czekamy aż sos się zredukuje, następnie dodajemy pokrojone na ćwiartki pomidory koktajlowe oraz makaron, doprawiamy całość solą, pieprzem i pozostałą natką pietruszki.


Tak gotowe danie wykładamy na talerze i... jemy! :)

Całość ma kremową, delikatną konsystencję i pomimo upałów wcisnęłam cały talerz i wcale nie było mi po nim "ciężko" :)


Oryginalny przepis znajdziecie TUTAJ.

1 komentarz:

  1. Dzisiaj spróbuje!!! Super blog dobrze, ze na niego trafiłam. Istna artystka z Ciebie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...