środa, 30 października 2013

Wycinanie dyni na Halloween - instrukcje i szablony


Halloween już tuż tuż trzeba więc wyciąć moje dyniory :) Zakupiłam ich kilka sztuk od małych po duże, w celach ozdobno-kulinarnych. Z mniejszych udało mi się zrobić już zupę, wczoraj zaś zabrałam się za większą.

Ja osobiście nie uważam, że wycinanie dyni i położenie jej na balkonie to coś złego. Ot po prostu kolejna fajna ozdoba, dzięki której można rozwijać swoje kreatywne zdolności. Środek dyni zaś wykorzystać do smakowitych potraw.

Przygotowałam dla Was krótką instrukcję wycinania dyni oraz załączyłam kilkanaście szablonów od prostych - po trochę bardziej skomplikowane :)





Moje dyniory :)

Wycinanie dyni na Halloween


Najpierw kupujemy odpowiednią dynię, moja miała ok. 9 kg. Dokładnie ją wycieramy i osuszamy.
Bierzemy jakieś okrągłe naczynie - ja użyłam małej miseczki do muesli i odrysowujemy kółko na górze dyni. Za pomocą małego nożyka wycinamy kółko i wyciągamy "pokrywkę".


Następnie ręką wyciągamy nasiona. Za pomocą małej łyżeczki wygrzebujemy "wnętrzności" dyni. Skrobiemy aż do momentu kiedy ścianki dyni będą mieć ok. 1,5cm. Mi udało się wyskrobać wieeelką miskę. Ważne jest aby wyskrobać jak najwięcej - im mniej miąższu tym dynia będzie się mniej psuła, a co za tym idzie - dłużej stała.


Drukujemy wybrany szablon (linki poniżej) i przyklejamy na dynię. Ja osobiście drukuję na papierze samoprzylepnym, ale równie dobrze można przykleić szablon taśmą lub pinezkami. Musi być on dobrze przytwierdzony, żeby łatwiej było wycinać skomplikowane wzory.


Za pomocą małego nożyka lub skalpela - do mniejszych elementów polecam zdecydowanie skalpel, wycinamy szablon. Najlepiej skomplikowane elementy wycinać po kawałku.


Kiedy już wytniemy wszystko odklejamy szablon i wyrównujemy boki. Całość smarujemy olejem, tj. wnętrze i wycięte elementy. Można również nasmarować lekko dynię z zewnątrz - będzie się wtedy ładnie błyszczeć.


Wkładamy do środka zapalony podgrzewacz i nasz straszny dynior gotowy! :)



Szablony - cz. 1

Szablony - cz. 2

Szablon mojego dyniora

1 komentarz:

  1. Ja bym wycięła, ale nie wiem czy sobie poradze. To chyba nie jest takie proste. Ciekawe inspiracje:)

    Zielona Papuga
    zielonapapuga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...