piątek, 1 listopada 2013

Ciasteczka owsiane z orzechami i rodzynkami


Uwielbiam małe ciasteczka, które można jeść z mlekiem, zabrać ze sobą na drugie śniadanie lub po prostu podjadać przy kawie. Jakiś czas temu kupiłam książkę Anny Starmach "Pyszne 25" i to właśnie w niej znalazłam przepis na owsiane ciasteczka z bakaliami. Są pyszne, kruche i zdrowe :) Od razu zrobiłam podwójną porcję, bo ciasteczkowych potworków u mnie nie brakuje :)

Zwykle te ciasteczka robi się na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce, ja jednak tym razem wypróbowałam nową blaszkę do małych ciasteczek :)

Poniżej załączam przepis na pojedynczą porcję, ale jak już kupicie bakalie w opakowaniach, polecam zużyć je i zrobić ciasteczka x2.



Ciasteczka owsiane z orzechami i rodzynkami


Składniki:

100g mąki
50 płtaków owsianych
50g płatków migdałowych
50g orzechów laskowych
100g brązowego cukru
110g masła
50g rodzynek
1 jajko
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Przygotowanie:

Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 190 stopni Celsjusza. Na małym ogniu rozpuszczamy masło i pilnujemy aby się nie przypaliło. Jajko roztrzepujemy widelcem lub trzepaczką.

Orzechy i płatki migdałowe siekamy na mniejsze kawałki. W misce mieszamy wszystkie suche składniki: mąkę, płatki owsiane, posiekane migdały i orzechy, cukier, cukier waniliowy i proszek do pieczenia.

Do suchych składników wlewamy roztopione masło - mieszamy, a następnie dodajemy roztrzepane jajko. Całość ponownie mieszamy. Na samym końcu do miski dodajemy rodzynki.

Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Nakładamy porcje ciasta w dużej odległości od siebie i spłaszczamy lekko łyżką. Ja natomiast ciasto nakładałam do blaszki na małe ciasteczka.

Wstawiamy blachę do piekarnika i pieczemy 15 minut. Po upływie tego czasu wyciągamy blaszkę z piekarnika i odstawiamy ciastka do ostygnięcia. Zaraz po upieczeniu ciasteczka będą bardzo miękkie, ważne jest więc żeby wystygły i stwardniały.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...