niedziela, 24 listopada 2013

Szlakiem Gordona Ramsaya - Pizza z pomidorami i mozzarellą


Oglądam różne programy kulinarne i kupuję mnóstwo książek z przepisami. Jednak jak dla mnie guru gotowania jest Gordon Ramsay. Nie chodzi mi tu o jego przepisy z Master Chefa czy Piekielnej Kuchni, a o te proste i dla każdego, które pokazuje w programie: "Kurs gotowania z Gordonem Ramsayem" czy w swoich książkach.

Kiedy zobaczyłam w programie pizzę, którą zrobił Gordon... nie mogłam się powstrzymać, żeby jej nie zrobić. Wyglądała jak z pizzerii, i co najważniejsze zrobiona w domowych warunkach, bez użycia zaawansowanego sprzętu.

Wczoraj na swoim facebooku wrzuciłam zdjęcie mojej pizzy i posypały się pytania o przepis... Więc dodaję go, żebyście mogli sobie zrobić te pyszne danie. Przepis wystarcza na 2 pizze o średnicy ok. 30 cm.



Pizza z pomidorami i mozzarellą


Ciasto:

2 łyżeczki drożdży w proszku
250ml letniej wody
600g mąki (najlepiej poznańskiej)
1 łyżka oliwy z oliwek

Sos pomidorowy:

500g pasty pomidorowej
1 ząbek czosnku rozgnieciony
1 łyżka masła
pieprz, sól

Wierzch pizzy:

100g kulek mozzarelli przepołowionych
300g pomidorków koktajlowych przepołowionych
mała garść posiekanych liści świeżej bazylii
mały słoik czarnych oliwek
starty parmezan
sól, pieprz

Przygotowanie ciasta:

Do letniej wody dodajemy drożdże , mieszamy i odstawiamy na kilka minut. Ja mieszam zawsze trzepaczką, bo szybko się drożdże rozpuszczają :) Do pojemnika wsypujemy mąkę, wlewamy oliwę i mieszamy. Następnie dodajemy drożdże i miksujemy do momentu uzyskania jednolitej masy, która nie będzie się przyklejać do brzegów naczynia. W razie gdy ciasto będzie za gęste dolewamy trochę letniej wody. Ciasto przekładamy do czystej miski i odstawiamy w ciepłe miejsce, aby urosło. Ja zawsze miskę owijam w koc i kładę na kanapie.

Przygotowanie sosu:

Do rondelka wlewamy pastę pomidorową, dodajemy masło i rozgnieciony czosnek. Gotujemy na średnim ogniu, aż sos zredukuje się o połowę. Na koniec doprawiamy solą i pieprzem.

Przygotowanie pizzy:

Kiedy ciasto urośnie, przekładamy je na posypaną mąką stolnicę i kroimy na dwie części. Każdą część wałkujemy na okrągły placek.


I teraz gwóźdź programu: Patelnia! Jeśli nie posiadamy patelni z metalową rączką.. odkręcamy plastikową rączkę. Patelnię stawiamy na gazie wlewamy trochę oliwy z oliwek i kładziemy na niej placek pizzy. Smażymy ok. 4-5 min. aż ciasto lekko się zarumieni od spodu.


Następnie smarujemy sosem pomidorowym i układamy składniki: mozzarellę, pomidorki, oliwki, bazylię. Doprawiamy solą i pieprzem i na koniec posypujemy startym parmezanem.


Tak przygotowaną pizzę wkładamy na 10-15 minut do piekarnika nagrzanego do 220°C.


Gotową pizzę ściągamy z patelni, posypujemy świeżą posiekaną bazylią i kroimy na mniejsze części.


Z drugą pizzą postępujemy jak wyżej :) Oczywiście możecie dodać na pizzę dowolne składniki. Ja na swojej drugiej zamiast bazylii użyłam świeżego rozmarynu i dodałam szynkę parmeńską ;) Ta pizza w każdej postaci smakuje wyśmienicie! :)


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...