piątek, 1 lutego 2013

Domowy hamburger


Mój narzeczony oprócz naleśników ubóstwia hamburgery. Nie ma szans, żeby go od nich oduczyć :) Żeby chociaż raz odciągnąć go od sieciowych fast-foodów postanowiłam zrobić prawdziwego domowego hamburgera. Ile stron, blogów i książek tyle przepisów na hamburgera. Jak zwykle zebrałam wszystko do kupy i zrobiłam połączenie składników, które sama chciałabym w hamburgerze zjeść. Wszystkie składniki są naturalne i na pewno mniej kaloryczne niż te w sieciówkach :) Mój Marcin zdjadł 3 sztuki więc chyba smakowały... :)



Domowy hamburger


Składniki: (na 5 hamburgerów)

500g wołowiny (najlepiej w całych kawałkach)
5 grahamek
2 cebule
1 łyżka musztardy Dijon
sos hamburgerowy
pomidor
serek topiony w plasterkach
ogórek konserwowy
1 jajko
majonez
1 łyżeczka sosu sojowego
cukier
olej
sałata
pieprz, sól



Przygotowanie:

Mięso myjemy i mielimy maszynką do mięsa lub blenderem. Uwaga - ze względu na włókna w wołowinie rozdrabnianie blenderem kosztuje sporo nerwów. Można kupić oczywiście w sklepie mięso mielone gotowe, jednak w większości przypadku ma ono domieszkę wieprzowiny. Rozwiązanie może być kupienie mięsa "na tatara".

Dodajemy do mięsa musztardę oraz pokrojoną na drobną kostkę małą cebulę oraz jajko. Doprawiamy solą, pieprzem i sosem sojowym. Całość ugniatamy w miseczce ręką i zostawiamy na chwilę.



W międzyczasie kromy pomidora, ogórka i rwiemy na kawałki sałatę. Włączamy piekarnik na 200°C i wkładamy do niego przekrojone na pół bułki.

Drugą cebulę kroimy na piórka i wrzucamy na polaną oliwą patelnię, następnie posypujemy cukrem - tak aby skarmelizował cebulę. Na sam koniec dodajemy kilka kropel octu.

Z mięsa formujemy kotlety - trochę większe niż bułka. Na patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy kotleciki. Smażymy po ok. 3-4 minuty z każdej strony. Ja swoje kotleciki najpierw chwilę podgrillowałam na elektrycznym grillu, a następnie przerzuciłam na patelnię.



Kiedy kotlety będą usmażone (nie mogą być przesmażone!) wyciągamy z piekarnika bułeczki.

Ja do swojego hamburgera zastosowałam gotowy sos, ponieważ bardzo go lubię, jednak możecie zrobić go także sami - mieszając np. majonez z keczupem lub majonez z musztardą.

Składanie hamburgera:

Na samym spodzie układamy skarmelizowaną cebulkę następnie kładziemy nasze mięsko, serek topiony, ogórek i smarujemy sosem hambugerowym. Na sos kładziemy pomidora posypanego pieprzem i solą oraz liść sałaty. Górną część bułki smarujemy majonezem i przykrywamy całość.

I hamburger gotowy! :) Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...