sobota, 6 lipca 2013

Pierogi ze szpinakiem i serem feta


Od dwóch tygodni poszukiwałam w warzywniaku i na targowisku świeżego, ogródkowego szpinaku, niestety... nie udało mi się znaleźć...Poddałam się i kupiłam pakowany (nie mrożony) szpinak w Lidlu. Pierogi   ze szpinakiem spróbowałam w Niezłym Młynie (chojnowska mała przepyszna restauracja) i bardzo mi posmakowały, więc chciałam zrobić je w domu :)

Przepis jest bardzo prosty, dlatego zachęcam do zrobienia takowej pierogowej odmiany.



Pierogi ze szpinakiem i serem feta


Składniki na farsz:

2 opakowania szpinaku (1 kg)
1 ser feta
4 ząbki czosnku
1 średnia cebula
2 łyżki masła
pieprz sól

Składniki  na ciasto:

1 jajko
2 szklanki mąki
woda (tyle ile ciasto zabierze, żeby było elastyczne), średnio ok. 0,5 szklanki
szczypta soli

Przygotowanie:

Szpinak dokładnie myjemy i lekko osuszamy. W dużym garnku roztapiamy masło i wrzucamy szpinak, smażymy go aż 3-krotnie zmniejszy swą objętość. Szpinak ma być dość "twardy", nie doprowadzamy aby zrobiła się z niego ciapa! Odcedzamy i zostawiamy do ostygnięcia.


Ser feta (ja kupuję swój ulubiony Sofra w Lidlu, chociaż teraz zmienił nawę, opakowanie jednak te same, jest on twardy i nie rozpada się ) kroimy w małą kostkę.


Na osobnej małej patelni podsmażamy posiekany czosnek i cebulę, którą dorzucamy do ostygniętego i pokrojonego na mniejsze części szpinaku. Przyprawiamy solą i pieprzem i dodajemy pokrojony ser. Uwaga! Nie należy sypać dużo soli, ponieważ ser jest bardzo słony.


Rozrabiamy ciasto i wycinamy kółka, z których następnie zagniatamy pierożki - mi pomagała mama, bo ja nie przepadam za lepieniem pierogów :P

Pierogi gotujemy w osolonej wodzie. Można podawać je zarówno same, jak i okraszone skwarkami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...